کد خبر: ۶۵۳۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۵
تعداد بازدید: ۱۰۸۲
شرکت های خودروساز نرخ‌ سود مشارکت و انصراف را در پیش‌فروش محصولات خود کاهش داده‌اند.
دلایل کاهش نرخ سود های مشارکت  خودروسازانبه دنبال کاهش نرخ سود تسهیلات، سپرده یک ساله و سپرده روزشمار در بانک‌ ها که به ترتیب به 22، 18 و 10 درصد کاهش یافت، نرخ سود مشارکت و انصراف خودروسازان در پیش‌فروش خودروها نیز پایین آمد.  

شرکت ایران‌خودرو در پیش‌فروش نوروزی، نرخ سود مشارکت در پیش‌فروش خودروهای خود را 28 درصد و سود انصراف از پیش‌خرید را 26 درصد اعلام کرده بود. این اعداد پس از کاهش نرخ سود سپرده های بانکی از ابتدای اسفند به میزان 27 و 22 درصد پایین آمد.

محمدکاظم، رئیس هیئت مدیره انجمن لیزینگ ایران در تشریح علت کاهش نرخ سود مشارکت و انصراف می‌گوید: «اینکه خودروسازان به پایین آمدن نرخ سود مشارکت تن داده اند به نظر من از آنجا نشات می‌گیرد که پرداخت این سود مشارکت هزینه نهایی فروش خودرو را برای خودروساز بالا می‌برد و خودروساز را با مشکلات مالی در آینده روبه‌رو خواهد کرد، یعنی خودروسازها به این نتیجه رسیدند که شرایط اقتصادی آنها اجازه پرداخت چنین سودهایی را به آنها نمی‌دهد، پرداخت چنین سودهایی می‌تواند به بالا رفتن قیمت خودرو بینجامد و در درازمدت خودروسازان را با مشکل روبه‌رو کند. بنابراین خودروساز با کاهش سود مشارکت و انصراف به دنبال کاهش قیمت نهایی خودروست، در غیر این صورت قیمت خودرو در درازمدت بالا می‌رود و این اتفاق تبعات ناگوار خود را برای این صنعت دارد. »

منبع:اقتصادنیوز
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: